Betere beschikbaarheid door verdwijnen hybride voertuigen ?

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Profielfoto van Paul Rensel Paul Rensel 8 maanden, 1 week geleden.

• Auteur
    Profielfoto van Paul Rensel Paul Rensel 
    Bijdrager

Ik vraag me af of mede EV rijders al iets merken van het afnemen van de hybride voertuigen aan de hogere beschikbaarheid van de vrije laadpalen ?

Door de hogere bijtelling per 01-01-2017 is het volgens mij de verwachting/bedoeling dat die mislukte groep voertuigen zo snel mogelijk van de nederlandse wegen verdwijnt. Of dat nu na een maand al merkbaar is betwijfel is maar misschien dat andere EV rijders dat beeld al wel zien ?

• Dit onderwerp is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door Profielfoto van Paul Rensel Paul Rensel.
    Profielfoto van Rien Mertens Rien Mertens 
    Bijdrager

Hybrides zijn een heel goede aanloop naar elektrische auto’s, Dankzij de Toyota Prius heeft de gehele auto wereld uiteindelijk ingezien dat elektrische tractie zo goed werkt dat zelfs met de benzinemotor erbij die auto’s nog beter presteren dan zonder de elektrische aandrijving. Mijn ervaring met de Prius was bijzonder goed. En dat was niet eens een plug-in uitvoering…

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door Profielfoto van Rien Mertens Rien Mertens.
    Profielfoto van Manon Wille Manon Wille 
    Bijdrager

Ik merk er niets van. Is misschien ook wel heel snel …
    Maar de andere kant is dat wij mede dankzij de grote hoeveelheid plugin-hybrides een fatsoenlijk laadnetwerk hebben … En zie ik nu bijna nooit iemand laden (ook niet met plugin-hybrides), het zou voor het draagvlak om laadpalen te plaatsen en elektrisch te rijden wel goed zijn als EV-auto’s en plugin-hybrides veel vaker zichtbaar zijn, ook aan de laadpalen. Dus van mij mogen ze nog even blijven, mits ze ook af en toe openbaar laden.

Profielfoto van Paul Rensel Paul Rensel 
    Bijdrager

Wat feitjes (bron RVO):
    Er waren eind 2016 zon kleine 12.000 openbare laadpalen.
    Er is in totaal 6 miljard gestoken in de subsidies voor electrische en hybride voertuigen waarvan er 115.000 geregistreerd stonden. De verdeling tussen EV en hybride is 1:6.

Stel dat de aanleg van een paal €10.000 kost dan hadden van die 5 met 9 nullen maar liefst 500.000 laadpalen gerealiseerd kunnen worden en had NL op de kaart gestaan als best dekkende infrastructuur op EV gebied.

Nu zitten we met een hoop hybride schroot waar niemand wat mee wil en nog steeds een onvoldoende dekkende EV laadnetwerk.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2017 Vereniging Elektrische Rijders, All Rights Reserved Made with ♥ in Rotterdam by Appresia Community Services

Log in with your credentials

of    

Uw wachtwoord vergeten?

Create Account